anlatılamıycak bi şey bu

05 Kasım 2013

içe giriveren bir şey ya da içte olan ve uyanıveren bi şey aynı anda bedeni hem de sinirleri dönüştüren bi şey.  içe girebildiğine göre -davetsiz de olsa- içte bir yere uyan ve orayı uyaran bi şey. bu şey ben’i şekillendiriyo. hızı değiştiriyo. ve ben’in algılanışını etkiliyo. ben, sen’in o’nun bir hâline dönüşüyo ihtimal ki. sen veya o olduğunda da başkasının içine giriyo demek ki. başkasının içinde bir yere uyuyo ve o yeri uyarıyo. kendi olma derdinden geçiyo. kendi olma derdini unutuyo. kendi olma derdinden uzaklaşarak ben, yani sen, o olarak, asıl kendi oluyo. yıpranmış, buruşmuş bir sözcük: taklit. taklit diğil bu dönüşüm. kendi olma derdinden çıkış, belki kaçış kapısı. dışarısı. fiziksel olarak içerdeyken düşsel olarak dışarı çıkma holü. çok kişi olma, çoğalma yolu. engebeli, bazen yokuşlu. fakat kesinlikle öngörülemiyen, dışardan -denetim dürtüsüyle- gözlenemiyen; eğer gözlenebilirse kapanan, tıkanan bi yol ve yolculuk. şöyle sesleniyo ben’e, “uyu! aynı zamanda uyanık ol. uykudaki gibi savunmasız, bebeksi; uyanıkkenki gibi iş yapabilir, canlı.” bazen, kafanı çalıştırabildiğin zamanlarda anlıyosun ne denmek istediğini. hastalık/musibet aşırı denetim dürtüsüyle geliyo. önce kırgınlık/yorgunluk olarak geliyo. uzun süren bir katılık var kaslarda. uzun süren bir takıntı. hep aynı noktanın esiri oluşu beş duyunun/beş yüz duyunun. pöfff! anlatmaya çalışıyoruz ya. anlatılamıycak bi şey bu. sanki anlatılamadı da yine.

Bir Cevap Yazın

