yemişim polisiyeyi sana bişiy olmasın

06 Haziran 2014

imagespolisiye’nin köklerine inecek olsak sofokles’e kadar gitmek lâzım.  entelletüelizm köşede,  tek ayak üstünde beklesin. polisiye ormanının sonbaharına bakalım kamu kuyrukçuları olaraktan.

bütün bu polisiye romanları, dizileri, çizgi romanları, filimleri hep birlikte, üst üste birikerek zihnimizin verimli topraklarında ‘universal’ bir küresel  verimsizlik yaratıyolar sankim.

nedir?

biz çözülmesi çok güç, gizemli, garmaşık gurmaşık; çözülünce de hayranlık duyduğumuz hikâyeleri patcips gibi çıtır çıtır götürürken birileri de bizim aklımızı götürüyo.

nereye?

burnumuzun ucunun acık gerisine. yani akıllarımız,  dahiyane labirentler içinde dolanırken, burnumuzun ucundaki hakikatleri okuyamaz değerlendiremez hâle geliyo.

hangi birini sayalım?

iş cinayetlerini mi, polis şiddetini mi, emek gaspını mı, çocuklara, kadınlara, hastalara, engellilere engel erkekliği mi, ırak’ta yitirilen bir milyon insanı mı, suriye’deki vahşeti mi?.. hangi birini?

evet ama yani! gavurlar çok güzel polisiye yapıyolar. da neden acaba?

eğlendiriyo insanı ama yani! peki uzatmıycam. son bi şey daha: insanları eğlendirenler hep kötüler, kötülere hizmet edenler mi olucak abi? yok mu güzel insanlar çıksınlar hem eğlendirsinler hem de bize burnumuzun ucunu göstersinler; toplumla çatışmasından girip bireyin derin yalnızlığına, götürücü girdaplarına kapılmadan ama.  yok mu bu abilerden?

vardır tabi. nerde? şuya düşmüş, suyu inek içmiş olabilir mi?

neyse!

bi de şunu söylemezsem çatlıycam: ata arthur’dan olma sherlock holmes efendi var ya ‘ingiliz’ kibirini mükemmelen yansıtmıyo mu, her boku bilen adam olaraktan?

nokta!

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: