düşman

06 Mart 2015

tartışılan çok basit bir meseledir. arabanı on santim daha ileri park etsen, bizimki de sığardı şuraya. bakıyoruz duruma. adam haklı. haksız olan hemmen çirkefleşir. aklına ne gelirse onunla saldırmaya başlar. yoksa haksızlığını nasıl saklayacak.

ilk akla gelen saldırı, sen de şu zamanda şurda şöyle yapmıştın, biz sana bişiy dedik mi?

ikinci akla gelen, siz zaten hiçbişiyden memnun olmazsınız. her şey sizin istediğiniz gibi olsun istersiniz. uyuzlar.

üçüncü akla gelen, zaten bu sokakta herkes bana saldırıyo. bu sokağın tretuvarlarını ben tamir ettirdim belediyeye telefon edip. şurdaki sokak lambası yanmıyodu, ben yaptırttım ve benzeri zırvalar akar gider. tekrar başa sarar, bu mahalle için benim kadar çok çalışan bir adama saldıracak yer arıyo bunlar. akılları fikirleri bir açığımı bulup beni rezil etmek. ama yoooo! izin vermem. emeklerimi çiğnetmem.

hemşerim, arabanı on santim ileri alacan yav. amma tantana yaptın!

dinlemez. dükkan dükkan, komşu komşu dolaşır yandaşlar toplar. mahalleyi kamplara bölmeye çalışır. diyelim iki esnaf, üç mahalleliyi arkaladı, hemmen külhanbeyi kesilir. neden? çünkü diğerlerinin kapı kapı dolaşıp mahalleyi yandaş, karşıt diye ayırmak gibi bir eğilimi yoktur. bizimki arkasındaki üç beş kişiyle her şeyin sahibi kesilir. artık tek başına değil çetedir.

artık düşmanla beslenir. karşısına çıkacak her düşman, taibiyatıynan, çetesine göre zayıf olacağından, gücünü ispatlama v gündemi saptırma aracına dönüşür.

ama bir gün gelir biri, bunun ağzının ortasına öyle bir çakar ki çete mete kalmaz ortada. gel gör, sorunlar bitmez bu sefer yeni bir kabadayı peydah olur. öncekinin tecrübelerini devralır v mahalleye çeçe sineği gibi yapışır. emer ha emer.

artık yanlış yapma hakkı sınırsızdır. bir kere kurtarmıştır ya kötü kahramandan mahalleyi.  artık kafasına göre takılır. eski kabadayının yandaşları buna yanaşırlar şimdi. ama bu kabul etmez. çünkü eser tüter miktarda düşmana ihtiyacı vardır.

bu yılan hikâyesi uzar gider. ekseriyet, kendini yiyip yiyip doğuran bu hikâyeyi bir türlü çözemez. aksiyona kapılır gider.

niye anlattım şimdi bunu?

şunun için!

kabadayının besini olacak türden düşman konumları seçmeyin kendinize. onu semirtmeyin. ayrıca iki yiğitlik yaptınız diye başımıza çıkıp yeni kabadayılar da siz olmayın, kırklara karışın bi zahmet.

yahut en güzeli gelin hep birlikte kabadayıya girelim.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: