Ben, Başkası Olduğunu Sanandır

21 Haziran 2015

Başkalarının geçmişleri, hayalleri, koşulları, jestleri, söylemleri bana aitmiş gibi oluyor.  Bu ‘gibi’ ilgeçi bazen o kadar siliniyor ki başkası olduğumu sanıyorum. Rimbaud’nun “Ben bir başkasıdır.” derken kastettiği ‘gibi’ mi bilemiyorum. Bana daha çok kişilik bozukluğu ‘gibi’ geliyor.

Yine de olumlu anlamda bir kişilik bozukluğu ‘gibi’ geliyor bana. Daha ziyade, mazlum olduğuna inandığım dahası zalim görünürken mazlum saydığım başkalarının özelliklerini içkinleştirdiğim vehmine kapılıyorum. Ayrıca bu ruh halimin bana özgü olmadığını da düşünüyorum. Buna rağmen yaşadığım bu tuhaflığın içindeyken, çok kendime ait bir şey yaşadığım hissine kapılıyorum.

Bu şekilde aradan yıllar geçtikçe, kim olduğumun, nasıl algılandığımın önemi oldukça azaldı. Ben nasıl büyük bir iç iddia ile başkalarına dönüştüğümü düşünüyor, hissediyorken aynı zamanda bunun imkansızlığını kavrıyor isem, algılanışımdaki yetersizliği, zahiri cehaleti ama buna karşılık bendekine benzeyen merakı da kavrıyorum.

Başkalarının birçok özelliğini kestirebilsem de aldıkları tadı hangi kokuyla, duydukları kokuyu hangi tatlarla kombine ettiklerini bilemiyorum. Bilsem bile beni geçmişime götüren tat v kokuların kesinliğini, başkalarıyla yer değiştirmeye çalışırken başaramıyorum. Bu durumu sezgisel düzeyde, başkalarının evlerine misafir olduğumda anladım. Her ev farklı kokuyordu. Birçok yönden birbirimize benzesek de kokularımız çok farklıydı. Dahası bizim evin evin kokusu sabah farklı akşam farklıydı; yazın farklı kışın farklıydı.

Evet. Bunca imkansızlığına rağmen, kuvvetle, başkası olduğuna inanmak da neyin nesi?  Şimdi de çok aptal hissediyorum. Empati mi? Mümkün değil.

Bir Cevap Yazın

