Ben Resimim

24 Temmuz 2015

tumblr_nrupcwy4l01rv33k2o3_540

Ben buraya aidim. Dünyadan var gücümle çekilip buraya sığınıyorum. Çünkü hiçbir yetişkinin bilmediği bir şeyi biliyorum: Gerçek  dediğiniz ne varsa birer simge. Hepsi kültür ürünü. Kültür, tarım demektir. İnsan eliyle yetiştirilmiş buğday, elma, tavuk, ineği değil sade, insan eliyle yapılmış her şeyi anlatır. Simgeler de tarım ürünüdür. Yiyeceklerimiz, barınaklarımız, yollarımız v ilişkilerimiz gibidirler. Bizi doyurur, içlerinde barındırır, gezidirir v dışımızdaki her şeyle ilişkiye sokarlar. Elime masalımı, çizgi romanımı, oyuncağımı, bir kuru yaprağı, bir çakıl taşını veya bir mermi kovanını alıp gerçek ya da kurgusal koltuğuma kuruluyor, siz simge denizinde yaşayanlardan uzaklaşıyorum. Çünkü siz de benden bu yolla uzak kalıyorsunuz.

tumblr_nrupcwy4l01rv33k2o9_540

Kendimi simgelerle şekillendiriyorum. Olamadığınız her şeyi oluyor, yapamadığınız ne varsa yapıyorum. Benim simgelerim sıcak, canlı, dost. Sizinkiler gibi katı değil. Benim katılığım mı? O sadece bir resim. Ama aşağıdaki, bir resim değil. O sizsiniz. Ekilen, yetiştirilen v hasat edilen siz. Birer tarım ürünü olan siz. 

tumblr_nrupcwy4l01rv33k2o8_540

İllüstirasyon: Marija Tiurina

Bir Cevap Yazın

