Eğitim Felsefesi

24 Kasım 2016

Felsefe “ne”, bilim “nasıl” sorusunu sorar. Birinci soruyu cevaplamadan ikinci soruya cevap aramak motoru yanmış yahut tekerlekleri olmayan bir arabayı yürütme çabasıdır.

Eğitim nedir sorusunu tekrar be tekrar sormadan, bu konuda daha önce verilmiş yanıtları sorgulayıp değiştirmeden; “nasıl bir eğitim” sorusunu tartışmak olana devam etmek, bir toplumun heba edilegelişine ortak olmaktır.

Önceden ağır sanayiye eklencek dişliler şimdi ise küresel serbest piyasa ekonomisiyle online olacak mikroçipler üretiyor eğitim; kendiliğini yitirmiş, derinliksiz kuşakların imali devam ediyor.

Her kuşağı karşılayan sözler de aynı “Niye bu kadar duyarsız ve hissiz gençler?”, “Niye bu kadar benciller?”,”Niye hırs ve kibirle dolular?”

Bir toplumsal idealin emrine amade olmakla sadece kendi çıkarı için çalışmak arasında -kişinin kendiliğini bulması, derinleşmesini engellemek bakımından- pek fark yok.

İnsanın kendini keşfetmesi için ona yollar açmak ve kendi yolunda yürürken bazen yoldaş bazen gözlemci olarak destek vermek değilse nedir eğitim?

Eğitim, kişiyi ‘igitmek’ yani gütmek ve böylece bir yola zorla sokmak olarak anlaşılmaya devam ettikçe çeşitli düşünceler açan, renkli bir toplumdan mahrum olacağız hep.

Dişi soruyu hep atlayacak yine aynı erkek soruyu haykıracağız hep, “Niye böyle bu gençler? Biz niye böyleyiz?”

Bir Yanıt to “Eğitim Felsefesi”


  1. […] Eğitim Felsefesi — Açık Koyu üzerinden […]


Bir Cevap Yazın

