kim bakıyor

17 Mart 2017

göğe bakınca derdim ki aynı üzümün zarı
koruyor tatlı, sulu, damar damar bir yemişi
içimdekileri tenim de öyle koruyor değil mi

gökyüzü de bana yakın hissediyor mudur acaba kendini

yavru kedilerin, köpeklerin yerlerde yuvarlanışları
kargaların yan yan bakışları, çekingen yanaşmaları
ve uyuklayan salyangozları çok önceden tanıyorum sanki

onlar da görünce hemen tanıyorlar mıdır beni

meşe palamutları gözlerim, dalları kollarım
serçeler sesim, rüzgâr nefesim
peki ben onların neyiyim, ben onların nesiyim

boşuna değildir herhalde bana bu kadar benzemeleri

dere bileklerimi okşuyor serin serin
çakıl taşları ayaklarımın altını gıdıklıyor
bu akan su, şu ak çakıllar benim için mi varlar

hoşuma gitmeleri çok ama çok sevdikleri için midir beni

kayalara tırmanıyorum, oyuklara saklanıyorum
ağaç kovukları en çok hoşuma gidenleri
bir de mağaraların, inlerin pek merak ediyorum içlerini

onlar da merak ediyor mudur içimdekileri

çerden çöpten, kırık dallardan, saçılmış yapraklardan
taşlardan bir şeye benzeyen benzemeyen şeyler yapıyorum
niye böyle şeyler yapıyorum, sorsan, bilmiyorum

onlara sorsak ne olduklarını bilirler mi

büyükler, öbür çocuklar beni nasıl görüyor dert ediyorum
onların gördüğü müyüm yoksa başka biri mi
çizdiğim resimlerden anlamaya çalışıyorum

neyse diyorum neyse, hoplaya zıplaya koşuyorum

geçen yaz öğrenince yüzmeyi geçti içimdeki ürperti
yine de korkuyorum, ya çekerse dibe bir şey beni
ya ısırırsa ayaklarımın ucundan küçük bir canavar

fakat niye olamıyorum korkusuz, rahat tıpkı deniz gibi

itiraf etmeliyim kışları deniz kenarları ayrı bir güzel
yüksek bir yerden aşağı baktığında nasılsa öyle
manzara anlatılmaz, aynı hissettiklerime benziyor

başımı yukarı kaldırıyorum acaba bana kim bakıyor

 

(rüzgâr ve çınar’ın sekiz yaş şiyiri)

Bir Yanıt to “kim bakıyor”

  1. sema Says:

    İlk on iki paragraf biraz Turgut uyar şiirini anımsattı gibi.


Bir Cevap Yazın

